Välkommen till Reklamfeber - bloggen som lyfter intressanta, svenska produkter och idéer och lite lätt diskuterar saker som den svenska företagsmarknaden, reklam och vad framtiden kommer att bära med sig.

Nyhetsbrev

Sensaste inlägg

Heta produkter och företag

Jag är nog yrkesskadad

När man jobbar med reklam, som jag gör, så får man nog ett par andra glasögon på sig än vad andra får. Vad jag menar är att jag ser saker som kanske inte många andra ser. Jag brukar jämföra det med en kompis till mig som är snickare som varje gång vi är någonstans pekar och säger att en list är sned, en kakelplatta är sprucken eller andra saker som jag annars inte skulle lagt märke till. Precis så är det med mig, fast då när det gäller reklam av olika slag. Jag ser de olika skyltarna direkt och kan på några nanosekunder avgöra vilket företag det är som gör reklam och också ofta vad det är för produkt de gör reklam för. Det är nästan lite skrämmande, fast samtidigt fascinerande. 

Det finns undantag

Härom dagen var jag ute och tog en promenad med samma kompis och av en händelse gick vi förbi en byggarbetsplats. Min vän tog tag i mig och vände mig om så jag fick ryggen mot arbetsplatsen och sade att han nu skulle testa mig. han frågade om jag visste vilket byggföretag som gjorde jobbet. Jag mindes att jag sett en byggskylt med tydlig reklam. Men vad som stod på den kunde jag inte erinra mig. Min kompis log och berättade vad det stod på och sade sedan "1 - 0 till mig". När vi sedan tog oss in mot centrum så ville jag tävla vidare, men det ville inte han. Konstigt va? 

30 Aug 2018

Välkommen till Reklamfeber - bloggen som lyfter intressanta, svenska produkter och idéer och lite lätt diskuterar saker som den svenska företagsmarknaden, reklam och vad framtiden kommer att bära med sig.

Nyhetsbrev

Sensaste inlägg